perjantai 16. lokakuuta 2015

Tämä tästä puuttuikin

Eilen minulta varastettiin polkupyörä, ainoa kulkuvälineeni. Torpalla on kyllä toinen pyörä. Se vietiin uimahallin pihasta illalla, kun olin uimassa. Hyvä Aino-merkkinen huollettu mummopyörä, johon olin laitattanut nastat eturenkaaseen talvea varten. En tiedä, miksi en pannut sitä lukkoon, en aina muulloinkaan. Ajattelin, ettei sellaista mummopyörää kukaan vie, mutta nyt olen kuullut, että ne ovatkin suosiossa. Tein netissä rikosilmoituksen. Olen kävellyt kilometrikaupalla katsellen, löytyisikö se jostain ojasta. Olen puhunut parille nuorisoryhmälle, jos olisivat kuulleet. Pari tyttöä sanoi tuntevansa sellaisia, jotka varastavat pyöriä ja lupasivat kuulostella. Kuulin, että täällä kiertelee pakettiautoja, jotka nappaavat kyytiin lukittujakin pyöriä ja vievät rajojen taakse. Koulukaveriltani oli hiljattain kadonnut ison kaupan pihasta lukittu pyörä keskellä päivää,kaupassakäynnin aikana.
Mieheni oli ostanut Ainon minulle ja itselleen Oivan ehkä jo yhdeksänkymmenluvun puolella Espoossa. Silloin ajattelin, että vähän mummomaisen osti, mutta nyt se oli mieleinen jo pitkät ajat, runkokin tarpeeksi matala.Pitää nyt katsella uusi. Hyväkuntoinen käytettykin kelpaisi, ehkä löytyy kirppiksiltä.Että hyvästit sillekin muistolle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti